Великі Геївці. Реформатська церква
Перша письмова згадка про село відноситься до 1338 року, коли шляхтичі Великих Геївців та Ратівців визначали межі своїх володінь. В джерелах село відоме під назвами: «Gevch», «Geveuch», «Gejocz». Власником села тоді був Палоч Пейтер, а з 1388-го року сім’я Добо.
З 1427-го року селом частково володіє і сім’я Часловці. Після смерті Часловці Мігаля король його володіння подарував Каллаі Лекеш Яношу. У 1472-му році король Матяш це право підтвердив. У 15 ст. у державних документах село згадується під назвою Вамош Гейоц, Через Геївці проходив торговий шлях з Унгського до Березького комітату. На переправі через Латорицю ще в XVI ст. було відкрито митницю, біля якої виникло невелике поселення Митні Геївці «Wamos Gewcz». З 1543-го року належить Добо Ференцу, як часка Середнянських володінь. У 1550-му налічує 8 порт. В 1546-му році володіють селом Рускаї Добо Ференц, Іштван та Домонкош. З 1556-го належить Добо Іштвану. В 15 році зафіксовано 15 угорських селянських сімей та 10 желярських звільнених від податків. 1600-й рік – 32 селянських сімей, 1696 – 10угорських сімей, 1720 – 7 селянських та 1 желярське дворо-господарств,
З кінця 17 ст. назва села фігурує вже у сучасному вигляді – Великі Геївці (Nagygejőc). Серед місцевих землевласників найбільшим числом наділів та заселених селян володіють у селі дрібні шляхтичі Петроваї.
У 1740-х роках до села прибуває декілька угорських протестантських сімей. У 1848 році землевласниками великогеївських селян були Марія Горват, Іштван Чука, Кріштоф Ілошваї, сім’ї Петроваї, Гомокі та Будагазі. У пізніші часи багато реформатських сімей переїжджають сюди і осідають. У 1869-му році в селі проживало вже 1126 людей, в 1900-му – 1201, а в 1940-му – 1073 (з них 657 реформаторськоївіри).
Відповідно записам 1618 року в церковній книзі Великогеївецька реформатська церква була філією Часлівецької еклезії, без власної церкви та школи. Точна дата не відома, але в 1720-1730 роках вже побудована мала дерев’яна реформатська церква. В тих самих роках увесь населений пункт стає жертвою великої пожежа. З цієї причини та з за нестачі грошей на будівництво нової церкви прихожани до 1783-го року вимушені відвідувати Малогеївецьку реформатську церкву. В 1789-му році побудована нова дерев’яна церква. За допомогою римо-католицької громади було придбано 55 фунтовий дзвін. В 1801-му році реформатська громада вирішила замовити новий, більший 295 фунтовий дзвін. На цю мету було зібрано з 353 прихожан громади по 15 крайцарів. Через рік в 1802-му році дзвін вже був готовий. В 1862-му році стару церкву, з за бажання побудувати більшу з камню, демонтували. На початок будівництва нової церкви громада вже зібрала 400 форінтів. В 1864-му році будівництво завершене, але освячення церкви відбулось тільки в 1883-му році.
У ХХ-ХІ. ст. в реформатської церкві служили: Саплонцаї Бенямін (1857-1907), Комяті Іштван (1908-1933), Патакі Меньгерт (1934-1968), Штефан Міклош (1972-1996), Надь Іштван (1996-2010), Папоі Габор (2010-2015), Симкович Тібор (2015-2016), Маргітич Янош (2016-2019), Ковтюк Жолт (2019-2021), Боднар Міклош ( з 2021 по сьогоднішній день).
В 1819-му році був придбаний другий 100 кілограмовий дзвін, який 13-го грудня 1916-го року вилучили для військових потреб. Згодом в 1922-му році відлили новий 240 кілограмовий дзвін.
Церковна громада вже з 1807-го року має власну школу. Сьогоднішня школа, що знаходиться біля будівлі парафії, побудована ще в 1912-му році. У 1874-му році ще стояла парафія побудована з дерева ще в 1797-му році та яка до 1854-го року п’ять разів потерпала від пожежі. У 879-му році громада будує нову парафію з саману на камінному фундаменті. Теперрішня будівля парафії зведена в 1999 році.
Церковна громада за роки існування налічувала в 1820-му – 433 прихожан, в 1856-му – 475 прихожан, в 1931-му – 1150 прихожан, а в 2000-му – 570 прихожан. На сьогодні ця цифра становить 457 прихожан, з них систематично відвідує церкву приблизно 60-70 осіб.
Релігійне виховання ще в недалекому 2000-му році отримувало 105 дітей, на сьогодні їх кількість зменшилась на половину та становить 45-50 дітей.
Біблійні уроки проводяться щотижня в середу. По п’ятницям та суботам проводяться уроки по підготовці до конфірмації. Богослужіння щотижня в неділю.